OTROCI Z UČNIMI TEŽAVAMI IN UČENCI S POSEBNIMI POTREBAMI – 2024/2025
UČENCI Z UČNIMI TEŽAVAMI IN UČENCI
OPP | Število učencev na šoli |
Gibalno ovirani otroci | 0 |
Gluhi in naglušni otroci | 1 |
Dolgotrajno bolni otroci | 8 |
Slabovidni otroci | 0 |
Otroci z govorno-jezikovnimi motnjami | 12 |
Otroci z motnjami vedenja in osebnosti | 8 |
Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja | 20 |
Otroci z motnjami v duševnem razvoju | 1 |
Skupaj | 40 |
V šolskem letu 2024/2025 imamo trenutno 40 otrok s posebnimi potrebami (OPP), ki imajo odločbe s strani Zavoda za šolstvo Murska Sobota. Zavod za šolstvo jih je izdal na podlagi strokovnih mnenj komisij za usmerjanje, in tako je tem učencem odobrenih 117 ur dodatne strokovne pomoči tedensko in 38 ur svetovalnih storitev tedensko.
Ti učenci so deležni prilagoditev, zanje se izdelajo individualizirani programi.
Dodatna strokovna pomoč se izvaja individualno v oddelku ali izven oddelka ali pa v kombinaciji (po dogovoru z učiteljem). Učenci pri teh urah odpravljajo učne težave pri branju, pisanju in računanju, odpravljajo vrzeli v znanju, pridobivajo interes za učenje in gradijo pozitivno samopodobo. Učencem pomagajo specialni pedagogi, pedagog in posamezni učitelji.
DELO Z UČENCI S POSEBNIMI POTREBAMI
DSP izvajajo: defekt. mag. Mihaela Mataič Šalamun, ped. Andrej Lainšček, ped. Tjaša Rantaša, soc. ped. Tina Tratnjek, psih. Katja Smodič in Kaja Zver, spec. ped. Helema Zajnko in Sunčica Marušič Dalić, log Katja Benko, surdoped. Marija Fras Fijačko.
DSP – učno pomoč izvajajo: mag. Andrejka Zver, Mateja Horvat Duh, Anita Zadravec, Liljana Babič, Simona Vusič, Tadeja Novak, Jasmina Štaus Žižek, Stanka Rajnar, Sonja Kepe, Nataša Jerebic, Marko Jerebič, Nada Forjan, Andreja Žalik Kranjec, Darija Roš, Cvetka Rengeo, Janez Tratnjek, Martina Tratnjek, mag. Janja Horvat Roškar, Marija Štaus.
Andrej Lainšček
DELO Z UČENCI ROMI
Na šoli imamo v tem šolskem letu 21 učencev Romov.
Učenci Romi so vključeni v redne oddelke, kar je tudi v skladu s Strategijo vzgoje in izobraževanja Romov v RS 2021–30. Z upoštevanjem potreb vsakega učenca, z uporabo ustreznih oblik in metod dela v razredu (notranja diferenciacija) ter ob občasni pomoči učitelja DSP za učence Rome, romskega pomočnika in delavcev javnih del, dosegamo višjo kakovost znanja pri učencih Romih.
Kot ključno nalogo romske pomočnice na šoli izpostavljam pomoč romskim otrokom v nižjih razredih pri pouku in drugih oblikah vzgojno-izobraževalnega dela; pomoč pri premagovanju težav s slovenskim jezikom; vključevanje romske kulture ter prispevek k vzpostavljanju kvalitetnejšega sodelovanja med učitelji in starši romskih otrok. Poleg naših obiskov na domu in srečanj v šoli želimo, da bi se starši romskih učencev pogosteje udeleževali govorilnih ur in bi tako bolj ažurno spremljali napredek svojih otrok.
Izhajali bomo iz potencialov romskih otrok (predvsem na glasbenem, plesnem in likovnem področju) ter jih še naprej vključevali v dejavnosti, kjer dosegajo uspehe.
Šolska svetovalna služba, romski pomočnik ter posamezni učitelji in vodstvo šole se ob pojavu težav učencev Romov povezujemo s starši ter zunanjimi institucijami (Občina Beltinci, Center za socialno delo, Policija, CŠOD). Aktivno sodelujemo tudi na interdisciplinarnih timih ter raznih dejavnostih, ki so vezane na romsko problematiko v naši občini.
Šolska svetovalna služba