Pravimo, da so današnji otroci digitalni domorodci. V primeru t. i. tehnologije na dotik (touchscreen technology) je skoraj naravno, da znajo upravljati naprave s prsti – drsati po zaslonu, se premikati po strani, povečevati, zmanjševati, sukati, premikati predmete … Dostopnost in razširjenost naprav s tehnologijo na dotik pa pomeni, da imajo otroci veliko manj priložnosti uporabljati samo miško in tipkovnico. 

Sposobnost dela z miško in tipkovnico je uporabna pri različnih dejavnostih, kot so npr. igranje igric, navigacija po spletnih straneh, izdelava digitalnih slik in kot taka lahko posredno vpliva na njihovo delo v prihodnosti. Uporaba miške in tipkovnice namreč ni samoumevna in enostavna. Učenci morajo znanje dela z miško in tipkovnico usvojiti z uporabo sámo. Naučiti se morajo nadzorovati miškin kazalec, klikniti, dvoklikniti, troklikniti, klikniti z desno miškino tipko, klikniti in potegniti, drsati, uporabljati miškin kolešček, najti tipke na tipkovnici, usvojiti pravo kombinacijo tipk, da natipkajo posamezne znake, ločila … Da bi miško in tipkovnico obvladali, potrebujejo čas in vajo. 

Tako smo v prejšnjih tednih v 4. in 7. razredih nekaj ur namenili urjenju dela z miško in tipkovnico. Igrali smo različne igre, v katere smo vključili slovenščino,  razvijali socialne veščine, si med seboj pomagali, razvijali ročne spretnosti … in se ob tem dobro zabavali. V 7. razredih smo vključili še varno rabo interneta, spoznavali pomen končnic pri datotekah, dodali pa smo še ščepec urejevalnika besedil in Teamsov.

Sonja Kepe

Fotografije so dosegljive v galeriji s klikom na manjšo sliko.

Ključne besede: miška, tipkovnica, tehnologija, računalniško opismenjevanje
Področje: računalništvo, primer dobre prakse, izobraževanje

Dostopnost